background
logotype

 

Nauczyciele:

 mgr Magdalena Gołąb

 mgr Agnieszka Jabłonka  

 Czas pracy oddziału: 6.30 - 16.00

 Religia: pon. wt.: 14.00 - 14.30

 

 

Ogłoszenia

A takiego ślicznego kotka narysowała Lenka :)

lena



KOLORY WIOSNY

Drogie dzieci dziś pobawimy się pierwszym kolorem wiosny CZERWONYM. Przeczytajcie z rodzicem wiersz.

„CZERWONA PODRÓŻ”

Czerwony kolor rozpoczął podróż,

więc wszystkie swe troski dzisiaj odłóż

i chodź tu do nas drogi kolego,

stwórz coś bardziej kreatywnego.

A teraz przygotujcie z rodzicami: ceratkę, plastikowy kubeczek, czystą wodę, czerwony barwnik oraz nagranie E. Griega „Poranek”. Słuchając muzyki relaksacyjnej podawajcie sobie kubeczek z zabarwioną wodą (można włączyć do zabawy rodzeństwo).

Do następnej zabawy kreatywnej z kolorem będziecie potrzebować: trochę mąki żytniej, trochę oleju jadalnego, trochę wody, czerwony barwnik i przyprawę paprykową. To wszystko wlejcie do miski i ugniatając razem składniki stwórzcie kulę. Potem z niej uformujcie kształt prostokąta. Do muzyki P. Czajkowskiego: Marsz op.71a uderzajcie dłońmi lub bosymi stopami w zrobiony przez was dywanik.

Podobały Wam się zabawy? Do zobaczenia z kolejnym wiosennym kolorem!

(zabawy zaczerpnięte z książki N. Martenko „Sensoryczne pory roku w kreatywności dziecka”)

24 marzec 2020


 

A oto konstrukcyjne dzieło Pawełka:) ciekawa budowla... Może Paweł będzie w przyszłości architektem:)

IMG 20200323 142812

 


 

Przed Państwem uśmiechnięta Pani Wiosna:) Praca została wykonana przez Natalkę :) Oby te kolory i ciepełko zostały z nami na dłużej:) Gratulujemy zdolności plastycznych:) 

Wiosna - Natalia Dziewa gr V

 

 


 

MAGDA 20200320 141047 0000 

 

VV 


Witam Was kochane dzieci J. Mam nadzieję że dbacie o zdrowie i nie zapominacie o myciu rąk . To teraz szczególnie ważne J .
Ja o Was nie zapomniałam i przygotowałam dla Was piosenkę po angielsku.
W przedszkolu udało nam się nauczyć nazw zwierząt na farmie, teraz czas na zwierzęta domowe.
Poproście rodziców aby włączyli Wam piosenkę na Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0&list=RDpWepfJ-8XU0&start_radio=1


I have pet – z serii Super Simple Song (jest bardzo zabawna i wchodzi „w ucho” a przy Waszych zdolnościach językowych nie będziecie mieli na pewno trudności z zapamiętaniem wiem to na pewno
Postarajcie się zapamiętać:

dog – pies

cat – kot

mouse – mysz

bird – ptak

fish – ryba
Możecie dodatkowo posłuchać wymowy n/p. na google tłumacz.

Macie jakieś zwierzątko domowe ? Ja mam chomika po angielsku to hamster. Mój chomiczek wabi się Wissper (tak dokładnie jak z bajki Wissper – czy mnie słyszysz). Narysujcie swoje zwierzątka domowe na kartce. Jeśli nie macie żadnego zwierzątka nic nie szkodzi, narysujcie zwierzę, o którym marzycie

Miłej pracy i zabawy!
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Madzia


 HEJ DZIECIAKI!

W TYM TYGODNIU TEMAT „DBAMY O NASZĄ ZIEMIĘ”

przeczytajcie z mamą lub tatą wierszyk p/t: „Przyjaciel przyrody”, A. Widzowskiej

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

 wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

(Wiersz z Przewodnika Metodycznego „Kolorowy start” cz. 4)

A teraz spróbujcie razem z rodzeństwem albo rodzicami zaprojektować odznakę 

PRZYJACIELA PRZYRODY

20 marzec 2020


  DRODZY RODZICE! gr V

Ruch jest naturalną potrzebą każdego dziecka w wieku przedszkolnym. Stanowi on istotny czynnik w jego rozwoju fizycznym. Dziecko w tym wieku nie może długo skoncentrować się na jednej czynności, co powoduje konieczność częstych zmian zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych. Dla określenia stopnia rozwoju ruchowego dziecka można mówić o tzw. motoryce dużej i małej.

W pierwszym przypadku mamy na myśli ruchy całego ciała lub jego dużych partii, czyli rąk i nóg. Duża motoryka zaangażowana jest w takich czynnościach jak chodzenie, bieganie czy pływanie. Motoryka mała to niewielkie ruchy palców i dłoni, które zaangażowane są przy pisaniu /stąd też często stosowany jest termin grafomotoryka/.

Prezentowane ćwiczenia z zakresu motoryki małej i dużej mają na celu doskonalenie poszczególnych czynności ruchowych u dzieci, nabywanie przez nich zręczności, wyrabianie szybkości, zwinności i wytrzymałości.

Zachęcamy wszystkich Państwa do wspólnych zabaw z dziećmi.

Podajemy kilka przykładów do ćwiczeń motoryki małej i dużej z dziećmi

 

Przykłady ćwiczeń motoryki dużej:
- ćwiczenia wyprostne, mające na celu zachowanie i utrzymanie prawidłowej postawy ciała różne rodzaje zabaw rzutnych (piłka, ping – pong, badminton);
- różne rodzaje zabaw skocznych (gra ze skakanką, gra "w klasy");
- ćwiczenia na równoważni o wysokości zapewniającej pełne poczucie bezpieczeństwa;
- zabawy rytmiczne polegające na wyrażaniu ruchem muzyki, zachęcanie do swobodnej ekspresji ruchowej;
- udział w różnego rodzaju zawodach z partnerami o zbliżonych możliwościach ruchowych, z rozwijaniem właściwej motywacji i zapobieganiem negatywnym ocenom rówieśników;
- chodzenie po kładce bez pomocy (na płaskiej przestrzeni położyć deskę-kładkę);
- machanie kijem lub drewnianym kołkiem w celu trafienia nieruchomego przyrządu wiszącego na wysokości ramion;
- chodzenie na obu rękach z trzymanymi w górze nogami dziecka;
- przeciąganie liny trzymanej przez drugą osobę przy użyciu niewielkiej siły;
- wykonywanie skoków, chodzenie nogami po wymyślonej drabinie;
- przeskakiwanie przez powoli kołyszącą się linę,chodzenie z podwiniętymi palcami stóp;
- ćwiczenia tułowia, skłony  i skręty w różnych kierunkach, przód, tył, w prawo, w lewo;
- przejście po kładce z różnymi przedmiotami w ręku;
- zabawy i ćwiczenia kształtujące orientację w schemacie ciała( Pokaż proszę, gdzie masz oczy, gdzie masz uszy a gdzie nos. Gdzie masz ręce, gdzie masz nogi, gdzie na głowie rośnie włos- mówimy coraz szybciej, dziecko wskazuje odpowiednio oczy, uszy...)
- zwijanie palcami stóp (apaszek, kocyków);
- zabawy na czworaka z pokonywaniem przeszkód;
- zabawy z piłką- toczenie piłki po podłodze przez dwoje dzieci, strzelanie do bramki, podrzuty piłki do góry, chwyt rękami w leżeniu na podłodze, dmuchanie w parach na piłkę;

Przykłady ćwiczeń motoryki małej:

- swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru, flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami
- nawlekanie koralików, przewlekanie sznurków, tasiemek, sznurowadeł przez różne rzeczy i otwory
- wieszanie ubranek dla lalek na sznurku i przyczepianie ich klamerkami do bielizny
- zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania
- kalkowanie obrazków
- strząsanie wody z palców
- zgniatanie kartki papieru jedną ręką w małą kulkę
- zabawy pacynką
- podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki
- wypuszczanie piłeczki tenisowej z ręki w dół i próby chwytania jej w locie, samymi palcami - zanim odbije się od podłogi
- "rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu
- układanie z elementów geometrycznych postaci ludzkich, zwierząt, domków itp.
- układanie z patyczków, np. płotów.
- ćwiczenia dłoni- wymachy, krążenia, uderzenia, pocierania, otwierania, zamykania
- ściskanie piłeczek
- zwijanie palcami chusteczek, apaszek
- rysowanie patykiem po ziemi
- faliste ruchy ramion - zabawa w przylot i odlot bocianów
- przy wolnym chodzie ruchy rąk jak podczas pływania żabką - zabawa w naukę pływania
- zabawa w pociągi - ruch rąk naśladuje obroty kół
- zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny i prasowanie
- zabawa w gotowanie obiadu - naśladowanie wałkowania ciasta, mieszania gęstej zupy, kręcenia kranem, ubijania piany
- zabawy pacynką

BIBLIOGRAFIA:

- M. Bogdanowicz, Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym, WsiP, W-wa, 1985r.
- G. Demelowa, Minimum logopedyczne dla nauczycieli przedszkola, WsiP, W-wa, 1979r.
- A. Franczyk, K. Krajewska, Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
- Franczyk A., Krajewska K., Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oficyna Wydawnicza Impuls. Kraków 2003.

19 marzec 2020 

 


 

gr. 5 cz. 1

gr. 5 cz. 2

 


 Drodzy Rodzice!

Uprzejmie informujemy, iż dnia

26.03.2020 r. (CZWARTEK), w godzinach 8:50-12:30

planowana jest wycieczka na warsztaty pt. „Wielkanoc czas odnowy”

do Muzeum Etnograficznego na placu Wolnica 1,

środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 24).

Celem warsztatów jest wprowadzenie w czas świątecznych

przygotowań i tradycji związanej z okresem Wielkiej

Nocy. Porównywanie rytmu przyrody i rytmu życia człowieka. Na

zajęciach dowiemy się między innymi: Do czego

może służyć palma wielkanocna? Jakie życzenia da się zapisać na

skorupkach jaj? Czym pachnie i smakuje

święcone? Będziemy również tworzyć kartki inspirowane drzewkami z

wielkanocnego odpustu Emaus.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20,

a obiad ok godziny 12:30

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody i podpisanie zgody

na udział dziecka w wycieczce pań nauczycielek! 


Uprzejmie informujemy, że

dnia 12.03.2020 r. (czwartek) w godzinach: 8:50 - 12:30

planowana jest wycieczka na lekcję biblioteczną pt.

“Legenda - O stópce Królowej Jadwigi” 

do Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie na ul. Rajską 1,

środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 24).

Po skończonych warsztatach planujemy podejść

pod Kościół Karmelitów aby oglądnąć kamień,

w którym odbita została „Stópka Królowej Jadwigi”.

Zajęcia mają na celu poznanie wartości legend dla tradycji kraju oraz

rozbudzenie zainteresowań czytelniczych wśród przedszkolaków.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20,

 a obiad ok godziny 12:30,

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody.

 Zgody na udział dziecka w wycieczce prosimy

podpisywać u pań nauczycielek!  


 Drodzy Rodzice z grupy V!

 Uprzejmie informujemy, że

 dnia 19.11.2019 r. (wtorek) w godzinach: 9.15 – ok.10.30

odbędą się zajęcia otwarte p/t

„Zabawmy się z literką w ten deszczowy czas”

 metodą M. Bogdanowicz.

 Zajęcia mają na celu usprawnianie percepcji słuchowej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie koncentracji i uwagi itp.

 Dla Państwa jest to czas na zaobserwowanie, jak dziecko współpracuje z innymi, jak radzi sobie z zadaniami stawianymi przed nim a także

 jak czuje się w grupie.

 Serdecznie zapraszamy zainteresowanych rodziców.


 

Drodzy Rodzice z grupy V!

Uprzejmie informujemy, że

dnia 05.11.2019 r. (wtorek) w godzinach: 8:50 – 12:00  

planowana jest wycieczka do Miejskiej Komendy Policji w Krakowie przy ul. Siemiradzkiego, środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 164).

Zajęcia mają na celu poznanie zawodu policjanta, jego pracy i obowiązków. Dzieci będą miały możliwość (w miarę sprzyjającej aury pogodowej) zapoznania się z pracą psów policyjnych oraz z wnętrzem wozów policyjnych, itp.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20, a obiad ok. godziny 12:30,

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody.

Zgody na udział dziecka w wycieczce prosimy podpisywać u pań nauczycielek!


Drodzy Rodzice z grupy V!

Uprzejmie informujemy, że dnia 17.10.2019 r. (czwartek) w godzinach: 8:50 - 12:30  planowana jest wycieczka na lekcję biblioteczną p/t „Pierwsza wizyta w bibliotece” do Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie na ul. Rajską 1, środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 24).

Zajęcia mają na celu poznanie zawodu bibliotekarza, kształcenie poczucia szacunku do książek oraz rozbudzenie zainteresowań czytelniczych wśród przedszkolaków.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20, a obiad ok godziny 12:30,

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody.

Zgody na udział dziecka w wycieczce oraz wymagane przez bibliotekę oświadczenie na udział dziecka w zajęciach prosimy podpisywać u pań nauczycielek!


Informujemy również, że 25.10.2019 r. planowana jest wycieczka do Kina Kijów na przedstawienie teatralne p/t „Piotruś Pan”. Wyjazd planowany jest ok godz: 10:00 

a powrót ok godz. 13:00 , środkiem transportu: autokarem.

W tym dniu obiad wyjątkowo będzie później ok godz. 13:00!

Zgody na udział dziecka w wycieczce prosimy podpisywać u pań nauczycielek!


Informujemy, że w dniu 29.10.2019 r. o godzinie 9:20 grupa V wychodzi do Filii nr 40 Biblioteki Kraków przy ul. Łużyckiej 55 na zajęcia p/t "Biblioteczne zakamarki - przyroda jesienią w poezji i prozie”.

Prosimy w tym dniu o ubranie dzieci stosownie do pogody. 


 Drodzy Rodzice!

Uprzejmie informujemy, iż dnia

03.10.2019 r. (CZWARTEK), w godzinach 8:50-12:30

planowana jest wycieczka na lekcję muzealną pt.

„Dwie wieże i Stańczyk – krakowskie legendy”

w Domu Jana Matejki w Krakowie przy ul. Floriańskiej 24, organizowaną przez Muzeum Narodowe w Krakowie,

środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 24).

Zajęcia mają na celu przybliżenie dzieciom postaci najwybitniejszego przedstawiciela polskiego malarstwa Jana Matejki i jego dzieł, poprzez bezpośrednią możliwość

zetknięcia się z warsztatem pracy malarza. Będzie to również dobra okazja do wzbogacenia wiedzy na temat krakowskich legend.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20, a obiad ok godziny 12:30

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody i podpisanie zgody na udział dziecka w wycieczce u pań nauczycielek!


DZIECI Z GRUPY V ZAPRASZAJĄ:

MAMY, TATUSIÓW, BABCIE, CIOCIE,

WUJKÓW, STARSZYCH BRACI I SIOSTRY:

- Do czytania Bajek Przedszkolakom w grupie V w ramach akcji

„Cała Polska czyta dzieciom”.

WYSTARCZY ZGŁOSIĆ NAUCZYCIELOWI W GRUPIE, W

KTÓRY DZIEŃ PAŃSTWO CHCIELIBY PRZECZYTAĆ BAJKĘ.

TO TYLKO 20 MINUT CZYTANIA, A EFEKTY FASCYNUJĄCE!

- Do współudziału organizacji zajęć edukacyjnych dla dzieci poprzez zapoznanie przedszkolaków ze swoim zawodem lub pasją

w ramach akcji

„Mój zawód - moja pasja”.

CHĘTNE OSOBY PROSIMY O ZGŁASZANIE SIĘ DO

NAUCZYCIELI W GRUPIE (WSPÓLNIE USTALIMY GODZINĘ I

TERMIN ZAJĘĆ).

WSZYSTKIM ZAANGAŻOWANYM DZIĘKUJEMY ZA POŚWIĘCONY CZAS.


Drodzy Rodzice!

Uprzejmie informujemy, iż dnia 13.09.2019 r. (PIĄTEK), w godzinach 8:50-12:30

planowana jest wycieczka na lekcję muzealną pt. Opowieść o witrażu”

do Domu Mechoffera w Krakowie przy ul. Krupniczej 26,

organizowaną przez Muzeum Narodowe w Krakowie,

środkiem transportu: komunikacją miejską Krakowa (linią 24).

Zajęcia mają na celu wprowadzić przedszkolaków w świat sztuki wizualnej poprzez

obserwację i samodzielną twórczość. Dzięki temu dzieci poznają technikę i historię

witrażu, zapoznają się z podstawowymi pojęciami: kwatera, karton, ołów, kompozycja,

światło, kolor i konserwacja.

W tym dniu śniadanie będzie o godzinie 8:20, a obiad ok godziny 12:30

Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody

i podpisanie zgody na udział dziecka

w wycieczce u pań nauczycielek.

 

2020  Samorządowe Przedszkole nr 163 w Krakowie   globbers joomla templates