background
logotype

Aktualności grupa IV

 

 

Nauczyciele:

 mgr Maria Zygma - Doktorowicz

 mgr Elżbieta Prusak

 Czas pracy oddziału:   8.00 - 16.00

 

 

 

Ogłoszenia

 


 Ola pokazuje jak połączyć w wolnym czasie pracę w kartach zadaniowych z tym co się lubi. Dziękujemy za zdjęcia i pozdrawiamy!

OLA 1 OLA 2 


 Natomiast Pawełek łączy naukę z pomaganiem mamusi podczas mycia okna, w towarzystwie kota, oraz swobodnym kolorowaniem. 

Brawo! Serdecznie dziękujemy za zdjęcia. Pozdrawiamy! 

 

PAW 1 PAW 2 PAWEŁ 


  Ponownie gościmy na naszej stronie Polę, która czas spędza bardzo kreatywnie, jak widzimy poniżej!

Tak trzymać! Pozdrawiamy!

POLA 1  POLA 2 


Hania jest artystką ale pamięta również o zdrowych przekąskach! Serdecznie dziękujemy za zdjęcia i pozdrowienia!

H 1 H 3 H 2         


 Laura spędza czas na nauce pisania, w czym towarzyszy jej kot. Układa również puzzle oraz bawi się z  siostrą. 

Widzimy, że Laura ma czas i na naukę, i na zabawę:)

Serdecznie dziękujemy za pozdrowienia:)

20200322 101503  20200323 151125  20200324 190136  


Zobaczcie Kochani! Tak czas w domu spędza Pola.

Dziękujemy za zdjęcie i pozdrawiamy!

POLA IV 


Kochane Dzieci!

Wczoraj zaprosiliśmy Was na stronę internetową programu edukacyjnego „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Sądzimy, że Wam się tam spodobały różne gry i zadania do wykonania. Czy udało się Wam wytropić zwierzęta na łące w grze „Na tropie”. Na pewno tak. Brawo!!!
Dbając o naturę musimy pamiętać również o ochronie roślin od najmniejszych: trawy, kwiaty do największych jak drzewa. A gdzie rośnie najwięcej drzew? Oczywiście w parkach i lasach. Dlatego nazywamy je „płucami Ziemi”, gdyż to drzewa oczyszczają powietrze z dwutlenku węgla i pyłków, a wzbogacają w tlen, latem możemy tam znaleźć przyjemny chłód, zimą ochronę przed silnym wiatrem. Dają również schronienie wielu gatunkom zwierząt , umożliwiają wzrost roślin i grzybów, które stanowią pożywienie dla mieszkańców lasu czy parku oraz czasami mają właściwości lecznicze (często pijemy herbatki lecznicze z roślin np. z pokrzywy, rumianku, melisy). Dzięki lasom mamy również drewno, z którego budujemy domy, mosty, produkujemy meble czy papier.

Jak możesz okazać szacunek roślinom i zatroszczyć się o nie, kiedy nie możesz wychodzić z domu? Czy masz w domu roślinkę? Rozejrzyj się? Może dostrzegłeś stojącego gdzieś na parapecie okna kwiatka?
Kubuś Play podpowie Ci jak o niego zadbać!

https://przyjacielenatury.pl//zakładka: MATERIAŁY DLA NAUCZYCIELI/MATERIAŁY DLA PRZEDSZKOLI/SCENARIUSZ

Przykładowa instrukcja podlewania roślin:

1. Znajdź konewkę (lub butelkę) na wodę.

2. Nalej do niej zimnej wody z kranu.

3. Podejdź do rośliny np. kwiatka.

4. Przechyl konewkę (lub butelkę) i nalej troszkę wody.

5. Wyprostuj konewkę (lub butelkę).  

          6. Postaw konewkę (lub butelkę).

7. Powtarzaj co drugi dzień.

Jeśli nie masz swojej roślinki, może mama ma w kuchni cebulę? Przygotuj naczynie np. słoiczek. Z pomocą mamy lub taty dobierz wielkość cebuli i słoiczka tak aby cebula opierała się na brzegach naczynia, a jedynie jej korzenie znajdowały się w jego wnętrzu. Nalej wodę do takiego poziomu, aby korzenie cebuli były w niej zanurzone i ustaw naczynie na parapecie okna. Pamiętaj o systematycznym uzupełnianiu wody w naczyniu (zawsze tak, aby korzenie były zanurzone). Już po kilku dniach z cebuli zacznie wyrastać szczypior i już będziesz miał(a) swoją roślinkę.
Szczypior można przycinać, pokroić i dodać do kanapek, to bardzo zdrowo!

Zapraszamy Cię również do zabawy z Kubusiem w małego ogrodnika

zakładka: MATERIAŁY DLA SZKÓŁ/DLA DZIECKA/GRY EDUKACYJNE/OGRODNIK
https://kubus.pl/gry-i-zabawy/ogrodnik/

Tu będziesz mógł posadzić truskawki i marchew, podlać je, wyrwać chwasty, a kiedy będą dojrzałe zebrać do koszyka. Powodzenia!!!

24 marzec 2020


 Kochane Dzieci, Szanowni Rodzice!

Jak informowałyśmy Państwa na zebraniach nasza grupa zgłosiła się do udziału w XII edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego: „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Celem programu jest zachęcanie najmłodszych do dbania o środowisko naturalne, uczenie szacunku dla przyrody, ale także kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu.

Jesteśmy w trakcie realizacji tego programu. W normalnych warunkach, w tym tygodniu planowaliśmy realizację obowiązkowych scenariuszy zajęć dotyczących ochrony środowiska, ruchu, prawidłowego odżywiania się. Niestety pandemia korona wirusa pokrzyżowała nasze plany. Chciałyśmy jednak zaprosić dzieci na stronę przyjacielenatury.pl (stronę programu Kubusiowi Przyjaciele Natury), gdzie wspólnie z Kubusiem Play można zdobywać wiedzę na temat ochrony środowiska i zdrowego stylu życia. Rodziców zapraszamy do otwarcia zakładki DLA RODZICÓW, dzieci do otwarcia zakładki DLA DZIECI. W zakładce dla dzieci znajdują się gry edukacyjne, audiobooki do słuchania, filmiki do oglądania, przykłady ćwiczeń z cyklu „RUSZ SIĘ”.

Dziś rekomendujemy grę edukacyjną w zakładce DLA dzieci „Na tropie”, w trakcie gry dzieci poznają świat zwierząt żyjących na łące, dowiedzą się ciekawostek na temat ich budowy i zwyczajów. Z każdym otwarciem gry pojawią się trzy zwierzątka, dlatego polecamy otworzyć ją kilka razy.

Natura jest wszystkim, co nas otacza, a co nie zostało stworzone przez człowieka. Składają się na nią m.in.: lasy, łąki, góry, rzeki, zwierzęta, rośliny, powietrze, gleba i oczywiście ludzie.

https://przyjacielenatury.pl//zakładka: MATERIAŁY DLA NAUCZYCIELI/MATERIAŁY DLA PRZEDSZKOLI/SCENARIUSZ NR1

Spróbuj rozwiązać KUBUSIOWE ZAGADKI

https://przyjacielenatury.pl//zakładka: MATERIAŁY DLA NAUCZYCIELI/MATERIAŁY DLA PRZEDSZKOLI/SCENARIUSZ NR1/POMOC DYDAKTYCZNA DLA NAUCZYCIELA NR 2

1. Malutka, są ich tysiące, mieszkają w wielkim kopcu w lesie, lub na łące.

(MRÓWKA)

2. Pod ziemią korytarze ryje, czy wiecie kto się tam kryje?

(KRET)

3. Stuka w drzewa stuku puku. Czy już wiesz kto to maluchu?

(DZIĘCIOŁ)

4. Jest długa cienka różowa,   pod ziemią się chowa.

(DŻDŻOWNICA)

5. Ma rudą kitkę po drzewach hasa. Można ją spotkać w parkach i lasach.

(WIEWIÓRKA)

6. Każdego ranka radośnie ćwierkają nie złapiesz ich, bo uciekają.

(PTASZKI)

7. Wieczorem pięknie gra i dwie skoczne nóżki ma.

(KONIK POLNY)

8. Ciężko na co dzień pracują i z nektaru miód produkują.

(PSZCZOŁY)

9. Czerwona z kropkami, lata nad łąkami.

(BIEDRONKA)

Kochane dzieci, czy przypominacie sobie naszą rozmowę w przedszkolu, na temat tego, że zwierzęta żyją tylko raz, trzeba ich życie szanować, nie dokuczać im. Wiersz patronki naszego przedszkola Heleny Bechlerowej opowiada o tym jak należy zachować się w lesie, żeby nie płoszyć zwierząt…

Wiersz: Heleny Bechlerowej:
„Może zobaczymy”

Cicho, cichuteńko,
idźmy leśną ścieżką,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałązki na gałąź.

I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła —
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś mały ptaszek,
którego nie znamy.

I będzie nas witał
wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem
cicho, ciuchuteńko.
 


Z opowieści mamy oraz z obserwacji zdjęć wiemy, że Bernadka czesto gra w różne gry planszowe. Bernadka lubi też układać puzzle, malować, bawić się piaskiem kinetycznym oraz tańczyć. Ale najmilej spędza czas bawiąc się ze swoją najmłodszą siostrzyczką:) Świetnie - tak trzymać:)

2020-03-22

20200320 115901         20200321 184544

Bernadka wykonała także piękne wiosenne prace plastyczne:)

Dziękujemy:):):)

20200322 162042                   20200322 162120 2

 


Witam Was kochane dzieci J. Mam nadzieję że dbacie o zdrowie i nie zapominacie o myciu rąk . To teraz szczególnie ważne J .

Ja o Was nie zapomniałam i przygotowałam dla Was piosenkę po angielsku.
W przedszkolu udało nam się nauczyć nazw zwierząt na farmie, teraz czas na zwierzęta domowe.
Poproście rodziców aby włączyli Wam piosenkę na Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0&list=RDpWepfJ-8XU0&start_radio=1


I have pet – z serii Super Simple Song (jest bardzo zabawna i wchodzi „w ucho” a przy Waszych zdolnościach językowych nie będziecie mieli na pewno trudności z zapamiętaniem wiem to na pewno
Postarajcie się zapamiętać:

dog – pies

cat – kot

mouse – mysz

bird – ptak

fish – ryba
Możecie dodatkowo posłuchać wymowy n/p. na google tłumacz.

Macie jakieś zwierzątko domowe ? Ja mam chomika po angielsku to hamster. Mój chomiczek wabi się Wissper (tak dokładnie jak z bajki Wissper – czy mnie słyszysz). Narysujcie swoje zwierzątka domowe na kartce. Jeśli nie macie żadnego zwierzątka nic nie szkodzi, narysujcie zwierzę, o którym marzycie

Miłej pracy i zabawy!
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Madzia


 

Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o przeczytanie opowiadania I. Kwintowej i porozmawiajcie o tym, co się wydarzyło w życiu Małgosi.

„Przebiśniegi”

Całą zimę matusia Małgosi była chora i coraz smutniejsza. – Żebym to wiosny doczekała! W wiosennym słoneczku się ogrzała. Może by mi zdrowie wróciło. – Matusiu, a gdzie ta wiosna? – Nie wiem, córeczko, nie wiem. Może jeszcze za morzami, może za lasami, a może już nad naszym jeziorem. – A po czym ją poznać, matusiu? – Po ciepłym uśmiechu. Po wietrzyku lekkim. Po kwiatach, którymi ziemię obdarza. – A czym ta wiosna przyjedzie? – Może jej wiatr dywan rozściele; może motyle powóz pociągną, nie wiem. – A może sam Król Ryb swoją łodzią ją przez jezioro przewiezie? – Może, córeczko. – Dziadka łódź też piękna i duża, prawda, matusiu? – Prawda. Codziennie biegnie Małgosia na pole. Co dzień czeka na wiosnę nad brzegiem jeziora. W górę główkę zadziera, czy też skowronka nie ujrzy, czy też piosenki dźwięcznej nie usłyszy. Ale wiatr tylko na polach wyje, w gałęziach nagich gwiżdże. Mija tydzień, mija drugi. Cieplej się robi na świecie, śnieg tylko płatami już leży. Nagie konary drzew do bladego słonka się wyciągają. Małgosia pyta codziennie: – Matusiu, może to już wiosna? – Nie wychodzę, córeczko, nie wiem. Jak pierwszy kwiatek mi przyniesiesz, to będzie znak, że przyszła. Może wtedy wiosenne słonko mi pomoże. „Pierwszy kwiatek” – myśli dziewczynka. „Nic innego, tylko trzeba tej wiosny szukać”. Otuliła się Małgosia maminą chustką w kratę i idzie za furtkę, za ogródek, dróżką prosto w pole. Wiatr zimny dmucha jej w buzię, zagląda pod chustkę, jakby chciał zobaczyć, co to za mały zuch polną dróżką wędruje i zimna się nie boi. Idzie Małgosia przez las. Wiewióreczka z drzewa na drzewo skacze: – Wiewióreczko, nie wiesz, czy tędy droga do wiosny? – Nie wiem – macha wiewióreczka puszystym ogonkiem i znika. Na gałęzi sosny siedzi wrona i rozgląda się wokoło. – Wrono, wrono, nie wiesz, gdzie mieszka wiosna? A może już do nas idzie? – Nie wiem – kracze wrona i prostuje skrzydła. Idzie Małgosia przez las. Rozgląda się uważnie, czy też małego pączka kwiatu nie zobaczy. Ale śnieg jeszcze pod sosnami leży, gdzieniegdzie tylko ziemię widać. Usiadła Małgosia na pieńku: – Słoneczko, zaświeć jaśniej, może wiosna prędzej przyjdzie! Ale słonko twarz za chmurkę chowa. Wzdycha Małgosia, wstaje z pieńka i głębiej do lasu wchodzi. Nagle widzi tam, gdzie krzaki leszczyny, coś jaśnieje, coś się srebrzy, coś złoci. Czy to bazie, czy słonko promyk zrzuciło? Nie, to warkocz pięknej dziewczyny. Dłonią lekko dotyka gałązek krzewów i uśmiecha się ciepło i słonecznie. – Czego szukasz w lesie?– pyta dziewczyna. – Szukam wiosny – odpowiada Małgosia. – A na co ci wiosna? – Matusia moja chora. Mówiła, że gdyby się w wiosennym słoneczku ogrzała, może byłaby zdrowa. Chciałam spotkać wiosnę, poprosić, żeby wcześniej do nas przyszła. – A jak ją poznasz? – pyta piękna dziewczyna. – Po pierwszym kwiatku, tak mówiła matusia. Tylko długo na niego czekać – wzdycha Małgosia – a tak go chciałam znaleźć dla matusi. Piękna dziewczyna uśmiecha się do Małgosi serdecznie, a potem nachyla się i całuje grudkę ziemi. I nagle z szarej grudki wykwita śliczny kwiatek. – To dla twojej matusi ten przebiśnieg. Weź go i zanieś do domu. Małgosia zdumiona bierze kwiatek w małe rączki, chce o coś zapytać, rozgląda się wokoło. Na świecie jest jakoś jaśniej, weselej. Lekuchno kołysze wiatr czubkami drzew. Daleko złoci się pomiędzy gałązkami leszczyny jasny warkocz pięknej dziewczyny. Od tej pory w lesie wczesną wiosną rozkwitają prześliczne białe przebiśniegi. A matusia Małgosi – jak myślicie, czy wyzdrowiała?

(Dzieci wyrażają swoje opinie).

Tak, wiosenne słoneczko wróciło jej zdrowie.

Rozmowa na temat opowiadania.

– Dlaczego mama Małgosi była smutna?

- Co mogło przywrócić jej zdrowie?

– Po czym Małgosia miała poznać, że przyszła wiosna?

– Dokąd poszła dziewczynka szukać wiosny?

- Jakie zwierzątka spotkała po drodze?

– Jak wyglądała dziewczyna napotkana w lesie? Kim ona była? Co o tym świadczyło?

– Co Wiosna podarowała Małgosi?

- Skąd wziął się przebiśnieg?

– Czy mama dziewczynki wyzdrowiała?

- Co jej w tym pomogło?

Podziel nazwy kwiatów na sylaby („mowa robota”: kro-kus , sa-san-ka,  pier-wio-snek,  prze- bi - śnieg). Czy wiesz, które nazwy kwiatów zaczynają się na głoskę „p”? Spróbuj narysować jak najwięcej przedmiotów zaczynających się głoską „p”, jeśli to dla Ciebie zbyt łatwe, spróbuj narysować też przedmioty kończące się głoską „p”.

Ćwiczenia językowe – Oceniamy zachowanie Małgosi.

Dzieci poszukują jak najwięcej przymiotnikowych określeń, którymi można scharakteryzować Małgosię, np. dobra, wrażliwa, odważna, kochająca, troskliwa.

Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – Wiosenne kwiaty.

Dzieci – kwiaty – przykucają; budzi je wiosenne słońce (cicha, delikatna muzyka). Powoli wstają, prostują „łodyżki”, „liście”, wyciągają „główki kwiatowe” w kierunku słońca. Przerwa w muzyce jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

Źródło: Przewodnik metodyczny „Kolorowy start”, cz. 4, wyd. MAC EDUKACJA

20 marzec 2020


 

Praca Kingi „W marcu jak w garncu”. Kinga „ugotowała” nam wspaniałą „zupę marcową”, jak proponowaliśmy  wczoraj. Brawo!!!

zupa kinki 

20 marzec 2020


 „Pokaż, pokaż marcu,

 co tam mieszasz w garncu” – wiersz E. Stadtmüller

 – Pokaż, pokaż, marcu,

 co tam mieszasz w garncu.

 – Mieszam śniegi, mieszam deszcze,

 więc na świecie zimno jeszcze.

 Szarobure dni, a wiosenka śpi.

 – Pokaż, pokaż, marcu,

 co tam mieszasz w garncu.

– Chociaż chłodno jest na razie,

 już na wierzbach kwitną bazie,

 słońce uśmiech śle. Wiosno, pospiesz się!

 – Pokaż, pokaż, marcu,

 co tam mieszasz w garncu.

 – Już dokoła pachnie wiosną,

 a mnie w garncu kwiatki rosną

 oraz kiełki zbóż, kwiecień już tuż – tuż!

 

Czy wiesz „Co to jest garniec?”

Tak nazywano dawniej każdy garnek gliniany, służący do gotowania. Garniec służył także do mierzenia płynów i zboża, można było kupić n/p. dwa garnce miodu, czy trzy garnce zboża.
wikisource.org/wiki/Encyklopedia_staropolska/Garniec

Czy wiesz co oznacza przysłowie: „W marcu jak w garncu?”

Marzec przynosi zwykle bardzo kapryśną pogodę: czasem jeszcze prószy śnieg, niespodziewanie robi się ciepło i słonecznie, to znów pada deszcz. O tej zmiennej aurze mówi się, że pogoda gotuje się jak w garncu.

Spróbuj „ugotować zupę marcową”. W tym celu na kartce papieru narysuj duży garnek, (nie potrafisz? Podpowiemy – najprościej narysować duży kwadrat lub prostokąt i dorysować ucho z jednej strony, bądź z dwóch stron naszej figury geometrycznej). Co wrzucamy do garnka jak chcemy ugotować zupę jarzynową? Oczywiście różne jarzyny: marchewkę, pietruszkę... (pomyśl jakie jeszcze jarzyny można wrzucić do zupy jarzynowej?). Teraz zastanów się jakie będą składniki naszej zupy marcowej i narysuj je w utworzonym wcześniej na kartce garnku. Tak jak w garnku z zupą są wymieszane różne jarzyny, tak w garnku z „zupą marcową” będą wymieszane różne zjawiska pogodowe. W tworzeniu zupy marcowej mogą pomóc Ci zamieszczone poniżej symbole (słońce, słońce zza chmur - niewielkie zachmurzenie, chmury – pełne zachmurzenie, deszcz, śnieg, burza)

O zmiennej marcowej pogodzie opowiada również tekst pani Lucyny Krzemienieckiej: „O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”.  Poproś mamę lub tatę o przeczytanie, a może poczyta Ci starszy brat lub siostra?

„O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”
Zbudził raz marzec pannę Juliannę.
- Spójrz, jak słoneczko błyszczy poranne! Idźże czym prędzej na spacer miły. Już wszystkie panny to uczyniły.
Pyta Julianna tuż przed okienkiem:
- A jaką, Marcu wziąć mam sukienkę?
- Weź tę leciutką, tę w kwiatki, zwiewną, pogoda ładna będzie na pewno. I kapelusik – ten z różyczkami. I pantofelki – te z dziureczkami.
Biegnie Julisia wesoła taka, zdejmuje lekką suknię z wieszaka.
Bierze kapelusz pełen różyczek. Frr... już wybiegła.
Mknie przez uliczkę i myśli sobie:
„Pójdę w aleję, już się tam wiosna na drzewach śmieje”.
Lecz marzec psotnik pannę dogania, chmurami szybko niebo zasłania. Namieszał deszczu i chlusnął z cebra. Biją biczyki śliczne ze srebra. Panna Julianna narobi krzyku:
- Ej, psotny Marcu, psotny deszczyku! – Mój kapelusik nie na deszcze!
I frr ....pobiegła przebrać się jeszcze. Wzięła parasol, czapkę na słoty.
- Nic mi już teraz marcowe psoty!
Lecz Marzec psotnik pannę dogania. Szepnął coś słonku, bo się wyłania i tak przygrzewa i tak przypieka. Z panny pot spływa, panna narzeka:
- Ej nie na słońce grube ubiory. Ależ ten Marzec do psoty skory!
Miesza jak w garncu słońce i deszcze. Pójdę się chyba przebrać raz jeszcze.
Znów się przebrała, biegnie z podwórka. Ujrzał ją ptaszek, ten w szarych piórkach i ćwierknął głośno:
- Dziwie się pannie, że piórka zmienia tak nieustannie. Ja, kiedy deszczyk mam na ogonku, wysycham sobie na słonku.

- Czy wiesz, kto występował w opowiadaniu? (oczywiście marzec, panna Julianna i ptaszek).
- Zastanów się, jak można w marcu radzić sobie ze zmienną pogodą? (n/p ubierając się na tzw. „cebulkę”, żeby łatwo było zdjąć dodatkowe warstwy ubrania jak jest gorąco i łatwo je ubrać gdy nastąpi gwałtowne ochłodzenie (np. sweterek pod kurtką można łatwo zdjąć lub założyć). Nie zapominajmy  w marcu o noszeniu przy sobie parasola!

 

19 marzec 2020


 

Wiosenna praca plastyczna w wykonaniu Laury:)

"PANI WIOSNA"

laura

 

 


 

gr. 4 cz. 1

gr. 4 cz. 2

 

gr. 4 cz. 3

 

Drodzy Rodzice dzieci z grupy IV

Dnia 20.12.2019 r. (piątek) dzieci ze wszystkich grup wraz z pracownikami przedszkola wezmą udział w wigilii przedszkolnej. Nie zabraknie świątecznej atmosfery, życzeń oraz śpiewania kolęd. Prosimy, aby na ten dzień dzieci przyniosły opłatki i były odświętnie ubrane. 


SZANOWNI RODZICE!

PRZYPOMINAMY, że 5 listopada 2019 r. (wtorek) wychodzimy do Filii nr 40 Biblioteki Kraków przy ul. Łużyckiej 55, gdzie dzieci wezmą udział w warsztatach „Kto ty jesteś – Polak mały” na podstawie wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”. W trakcie warsztatów dzieci będą także projektowały flagi i kotyliony. Wyjście z przedszkola ok. godz. 9.15, powrót ok. godz. 10.15. Prosimy o ubranie dzieci stosownie do pogody.


  SZANOWNI RODZICE PRZEDSZKOLAKÓW Z GRUPY IV

1 października 2019 na godz. 10.00. grupa IV wychodzi do Filii nr 40

Biblioteki Kraków przy ul. Łużyckiej 55 na zajęcia wprowadzające

korzystanie z zasobów biblioteki, zachęcające do czytelnictwa.

 5 listopada 2019 o godz. 9.30. ponownie odwiedzimy Filię nr 40 Biblioteki

Kraków; przedszkolaki wezmą udział w warsztatach z okazji Dnia

Niepodległości. 


 Podobnie jak w zeszłym roku, przypominamy, że swoje zabawki (pluszaki, auta, roboty, ludziki, lalki, gry itp.) dzieci mogą przynosić do przedszkola tylko w piątki! Trzeba pamiętać aby zabawki te były bezpieczne, prosimy o nie przynoszenie zabawek militarnych typu miecze, pistolety itp. W inne dni tygodnia przedszkolaki mogą przynieść ulubioną bajkę do wspólnego czytania.

Informujemy, iż wycieczka do Pizzerii Dominium w Galerii Bonarka, odbędzie się 25 września 2019 r. W programie pokaz pieczenia i degustacja pizzy Margerita. U nauczycielek będą zbierane zgody na wyjazd dziecka (środek lokomocji – autobus linii 164) wraz z poświadczeniem, iż nie ma przeciwwskazań do spożycia przez dziecko tego rodzaju pizzy. Wyjazd po godz. 9.00, powrót ok. 12.00.

23 października planowana jest wycieczka do Centrum Kultury Japońskiej Manggha przy ul. Konopnickiej. W planie udział dzieci w warsztatach „Japonia dla Przedszkoli”, zwiedzanie wystawy muzealnej z edukatorem i lekcja origami, czyli tradycyjnej sztuki składania papieru. Wyjazd o godz. 9.00, powrót ok. 12.00 (środek lokomocji – autobus linii 164). Oczywiście również w odpowiednim czasie będą zbierane zgody rodziców na wyjazd dziecka.

Nieodpowiednia pogoda może być przeciwwskazaniem do odbycia wycieczek.


DZIECI Z GRUPY IV

ZAPRASZAJĄ:

MAMY, TATUSIÓW, BABCIE, CIOCIE, WUJKÓW, STARSZYCH BRACI I SIOSTRY

DO CZYTANIA BAJEK PRZEDSZKOLAKOM 

W GRUPIE IV, W RAMACH AKCJI:
„CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”

ORAZ DO PREZENTACJI NA FORUM GRUPY
SWOICH ZAWODÓW I PASJI !!!

3 wrzesień 2019 

 

2020  Samorządowe Przedszkole nr 163 w Krakowie   globbers joomla templates