background
logotype

Aktualności grupa VI

Nauczyciele:

 mgr Bogusława Rudnik

 mgr Magdalena Marczewska

 Czas pracy oddziału: 8.00 - 17.00   

 Religia:  pon. wt.: 13.30 - 14.00

 

Ogłoszenia

 

"Lila, również chciałaby się pochwalić jakie prace udało jej się wykonać w ostatnim czasie :)

Po rozmowie dotyczącej gatunków zwierząt, powstało zoo;

poznaliśmy również etapy rozwojowe pszczoły i motyla ;

zaśpiewaliśmy wspólnie piosenkę przesłaną przez Panią Madzię i Lila narysowała zwierzątka, jakie chciałaby mieć "

 

zoo  etapy rozw

 

zwierz     zwierz2

 

 


 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci z grupy VI

W tym tygodniu realizujemy tematykę

„Nadeszła wiosna”.

Poniżej przedstawiamy wiersz i kilka propozycji wspólnych, rodzinnych zabaw. Miłej zabawy.

„Psotna Wiosna”

A. Widzowska

Niespodziewanie, tuż o poranku

zaspany niedźwiedź stanął na ganku.
- Wiosna już przyszła! Wszyscy, pobudka!
Pierwsze przybiegły kury z ogródka.

Z chlewika wyszła Pani Chrumczyńska,
za nią kwicząca, gruba rodzinka.
- Chrum, chrum! - zawołał tata do dzieci.
- Uśmiech na ryjki! Słoneczko świeci!

 Konie galopem przybiegły z łąki.

- Ihaaaha! Wiosna! Słychać skowronki!
Krówki pobiegły paść się nad rzeką.
- Muuu! Dzisiaj damy wiosenne mleko!

 Pies oddał Wiośnie swój przysmak – kości,

i choć był głodny, szczekał z radości.
A psotna Wiosna, jadąc na sankach,
zachichotała: - Zróbmy bałwanka!

 

„Wymień 2 przedmioty”

Zabawa rozwijająca pamięć i znajomość liter .

(przygotowujemy: nagranie muzyki, odtwarzacz, piłkę, litery zapisane na małych kartkach, pudełko, które jest na potrzeby zabawy „czarodziejską kulą” ).
Przebieg zabawy:
Dziecko siedzi na dywanie z rodzicami, przy dźwiękach cichej muzyki podają sobie piłkę (można turlikać lub podawać z rąk do rąk). Gdy muzyka umilknie, osoba, która jest w posiadaniu piłki losuje z „czarodziejskiej kuli” jedną z liter, którą odczytuje, jej zadaniem jest wymienić 2 przedmioty zaczynające się na podana literę, w tym czasie piłka krąży dalej wśród pozostałych uczestników. Gdy piłka wróci do dziecka, a ono nie zdąży wymienić 2 przedmiotów, oddaje fant, który po zakończeniu zabawy może wykupić: wykona inne zadanie np. dwa pajacyki, trzy przysiady itp.
* jeśli dziecko sprawnie radzi sobie z wymyślaniem 2 przedmiotów, można podnieść trudność – np. wymieniamy tylko zwierzęta, pojazdy, rośliny itp.

„O kim mówię?”

Zabawa rozpoczyna się opowieścią na temat znanej dzieciom postaci bajkowej. Podczas opowiadania za każdym razem dodajemy jedno zdanie na temat tej postaci. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej odgadnąć o jaką postać chodzi.

„Czego brakuje?”

Zabawa, rozwijająca pamięć i spostrzegawczość

(potrzebne będą: małe przedmioty: zabawki, klocki itp., chustka/apaszka)

Umieszczamy na  dywanie kilka zabawek (np. klocek, karta do gry, guzik, kostka, figurka zwierzątka, samochodzik, muszelka itp.), prosimy, aby dziecko zapamiętało te przedmioty. Kiedy dziecko jest gotowe, zasłaniamy na chwilkę chustką ułożone zabawki, zabierając jeden przedmiot, po czym zabieramy chustkę i pytamy, czego brakuje?

 

„Domino literowe”

Zabawę rozpoczyna dorosły – podaje dowolny wyraz, zadaniem dziecka jest podać wyraz rozpoczynający się na głoskę, którą kończy się podany wyraz, na przykład: SOWAAGRAFKAALARMMIKSERROBOTTACZKAAGRESTTOR itd.

 

*wersją trudniejszą jest „Domino sylabowe” – gdzie należy wymyślić wyraz, który rozpoczyna się ostatnią sylabą, np.: koza, zapasy, sylaba, barometr itp.

Wybór i opracowanie: B. Rudnik

24 marzec 2020


Witam Was kochane dzieci J. Mam nadzieję że dbacie o zdrowie i nie zapominacie o myciu rąk . To teraz szczególnie ważne J .

Ja o Was nie zapomniałam i przygotowałam dla Was piosenkę po angielsku.
W przedszkolu udało nam się nauczyć nazw zwierząt na farmie, teraz czas na zwierzęta domowe.
Poproście rodziców aby włączyli Wam piosenkę na Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0&list=RDpWepfJ-8XU0&start_radio=1


I have pet – z serii Super Simple Song (jest bardzo zabawna i wchodzi „w ucho” a przy Waszych zdolnościach językowych nie będziecie mieli na pewno trudności z zapamiętaniem wiem to na pewno
Postarajcie się zapamiętać:

dog – pies

cat – kot

mouse – mysz

bird – ptak

fish – ryba
Możecie dodatkowo posłuchać wymowy n/p. na google tłumacz.

Macie jakieś zwierzątko domowe ? Ja mam chomika po angielsku to hamster. Mój chomiczek wabi się Wissper (tak dokładnie jak z bajki Wissper – czy mnie słyszysz). Narysujcie swoje zwierzątka domowe na kartce. Jeśli nie macie żadnego zwierzątka nic nie szkodzi, narysujcie zwierzę, o którym marzycie

Miłej pracy i zabawy!
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Madzia


 

Utrwalamy precyzję ruchów i właściwy kierunek pisania poznanych liter.

LITERA U 

 

 LIERA G 

 

 LITERA B

 


Odwzoruj podany rysunek (liczymy kratki)

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Dobierz właściwy podpis do obrazka i zakreśl dowolnym kolorem.

 

BARAN       BURAK      KOT      BANAN

 

 

BARAN 


 

        KOGUT    SOK     LALKA    JAJKO

 

JAJKO 


 

KOLEC      SMOK       KURA       KOTEK        LISTEK

 

KOT 

19 marzec 2020


 

 

gr. 6 cz. 1

gr. 6 cz. 2

gr. 6 cz. 3

 

 Uwaga Rodzice – Grupa VI

W dniu 09.10.2019r. (środa) planowana jest wycieczka do drukarni przy ul. Stradomskiej 4 – (przejazd tramwajem), gdzie dzieci dowiedzą się, jak powstaje książka oraz na czym polega praca drukarza. Wyjście z przedszkola o godz. 9.00, planowany powrót około godz. 12.15.

W związku z tym prosimy o przyprowadzenie dzieci w tym dniu najpóźniej do godz. 8.00, żeby spokojnie zdążyły zjeść śniadanie.

* Prosimy o dostosowanie ubioru dzieci do warunków pogodowych!

W dniu 15.10.2019r. (wtorek) planujemy wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej, gdzie dzieci wezmą udział w lekcji warsztatowej „Miasto Przyszłości” – rozwiną umiejętności myślenia kreatywnego oraz wyobraźni przestrzenne, m.in. skonstruują budowlę z dużych klocków. 

Czas trwania zajęć: 10.00 – 11.00. Wyjście z przedszkola o godz. 9.00, planowany powrót około godz. 12.00.

W związku z tym prosimy o przyprowadzenie dzieci w tym dniu najpóźniej do godz. 8.00, żeby spokojnie zdążyły zjeść śniadanie.

* Prosimy o dostosowanie ubioru dzieci do warunków atmosferycznych!


SZANOWNI RODZICE PRZEDSZKOLAKÓW Z GRUPY VI

1 października 2019 na godz. 9.30. grupa VI wychodzi do Filii nr 40 Biblioteki Kraków

przy ul. Łużyckiej 55 na zajęcia wprowadzające w korzystanie z zasobów biblioteki,

zachęcające do czytelnictwa.

2020  Samorządowe Przedszkole nr 163 w Krakowie   globbers joomla templates